2010/05/28

Jag är arg -skrik arg!

arg1
arg2
arg3

Det är inte lätt, lätt att veta vad för känslor man känner när man är 2 år -snart 3.
Det är som en lång kris, man bollar med alla saker man känner, glädje, ilska, ledsen, glad, lycklig.

Jag är Mamma och är här för att leda, berätta vägen, ge förslag, ge kramar...sätta gränser och finns där vid din sida.

Livet är ett fint kaos, när alla små barn kriser.. 1-åringen som snart blir 2 -tufft... 2- åringen som snart blir 3 och inser att hennes röst hörs. 8- åringen som är så fin och samtidigt inte förstår att man bara vill väl, 9- åringen som är i någon djup kris med livet och funderar över stora saker. Det är på olika plan men så lika.
Det står inför livet och jag finns där, jag är Mamma och kramar dem hårt.
Älskar dem för evigt -villkorslöst!

6 kommentarer:

Karins fotoblogg 6/14/2010  

Nej, det är minnsann inte lätt! Så fina bilder med mycket känsla i. Jag gillar hennes rosa klänning mot det vita. Hon är så söt och jag vill hålla om. Plåstret en fin detalj som förhöjer!

Kajsan 6/28/2010  

Instämmer med ovan och njuter av dina bilder fyllda av känsla! Huvudsaken är att man som mamma ser.. Ser deras behov, ser deras individuella stadier och som sagt alltid har tid för att ge dem en kram, en puss och tid... Tid att lyssna.. Tid att förstå... Dom har det bra dina små! Dom har Dig <3
Kram

Anneli - A'la Foto 7/02/2010  

Vilka starka bilder på denna ledsna tjej! Bilderna går rakt in i hjärtat!!

Dina ord är också starka...och så fint skrivna!

Lycka till i fortsatta ledandet och dela med dig av din visdom!

Och ha en skön helg tillsammans med din familj!

junitjej 7/03/2010  

Det är inte lätt att vara liten.

Fantastiska bilder!

Rijo 7/05/2010  

Visst är det svårt. Jag har en tös i samma ålder -och likadan klänning- och det är liite bergochdalbana. Men inte mycket måste jag säga. Än... =) Livet är fantasiskt med de små, är det inte?!.

Anna 7/23/2010  

Himlans vilka vackra bilder du tar!

Etiketter

Bloggarkiv

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP